Kalender

tirsdag, mai 31, 2011

Litt vått, men mest godt

Sviland - Finnøy 5-2
I øspøsende regn tok Sviland imot Finnøy i det som skulle bli årets mest målrike kamp for hjemmelaget. I denne kampen inviterte Arild og Aleks til fest; og ALLE var invitert.
Jani; kledd for været
Til tross for at det skulle ende lykkelig så begynte det fryktelig. Finnøy dominerte totalt de første femten minuttene, vi hang rett og slett ikke med. Heldigvis holdt en god Jani oss inne i kampen. Men så begynte det sjeldne Svilandsmaskineriet å rulle og vi begynte å produsere både halvsjanser, helsjanser og det som bedre er; mål. Arild (han me skuddfoden) sendte avgårde et av sine klassiske langskudd, dessverre gikk det denne gang i stolpen, men på returen var Aleks på plass til å sette ballen bak keeper. En noget ufortjent ledelse, men en ledelse lell. Etter dette festet vi grepet om kampen. Neste mann på scoringslisten var, hvis jeg ikke husker feil, Aleks nok en gang. Det jeg hvert fall ikke husker er hvordan målet var. Tredje mann på scoringslisten i denne omgangen var Tore. Vi gikk til pause med en 3-0 ledelse. I pausen byttet Kenneth ut seg selv og utbasunerte følgende; nå har jeg gitt dere en luke som bør holde helt inn. Sveinung kom inn for Kenneth.

Finnøy redusere ganske tidlig i omgangen uten at det egentlig gjorde noe da Arild prensenterte skuddfoten, nok en gang, like etterpå. Denne gangen suste ballen mot mål og snek seg under keeper. Et mål keeper muligens burde tatt, men det er jo vrient når Arild legger på sin spesielle toppoverundersidespinn! På dette tidspunktet kontrollerte vi i realiteten kampen, selv om Finnøy hadde ballen mest. De fikk et noget lett straffe da ballen traff hånden til Tommy. Dette ble satt i mål. Sveinung fikk anledning til å avslutte festen kort etterpå da han ble spilt lekent gjennom og gjorde ingen feil. 

I og med at dommeren har vært i fokus i det siste er det jo på sin plass å kommentere ham i dag også. 
Jeg syns rett og slett han var god! 

Det var mange gode i dag, tomålsscorer Aleksander og Arilds mål og to målgivende var helt klart med på å sette farge på festen. Jeg vil likevel trekke frem straffemaker og midtstopper, Tommy. Han hadde en kjempekamp bak der og gjorde knapt en feil. Hemmelige komiteer har gjennom nitidige analyser bestemt at du tildeles prisen; Svilands beste (mot Finnøy 30.5.2011). 

Det er muligens en del feil i referatet med tanke på hvem som scoret når og hvordan, men jeg var så opptatt på sidelinjen med å vinke for innkast at jeg ikke fikk med meg alt....

4-4-2: Jani - Sem, Tommy, Morten, Kjetil - Kenneth, Trond, Arild, Aleks - John Arne, Tore
Benk: Jørn, Sveinung, Oddbjørn, Timmi, Thomas, Svein

4 kommentarer:

Anonym sa...

Flottings gutter! ser at jeg bare kan legge hanskene på hylla.... hadde det ikke vært for at Jani ser jo ut som han skal på landstreff for løgnaser så jeg får vel holde ut litt til for å holde tøffhetsskalaen på topp....
Hilsen Ronny

Jani sa...

Hva sje det outfittet genialt. Distraherte jo Finnøy så det sang itte. De snubla jo for de lo sånn!!! Har nok satt en ny trend??? Trendsetteren sjøl!!!

JA sa...

Nå må du og begynna å kasta ballen litt ut istedenfor å senda de håplause langballane heila tiå Ronny! Møye av grunnen t at me klarte å spela, og at me spelte bra i denne kampen, var at Jani la ned ballen og at me begynte angrepå fra forsvaret! Håpe dette fortsette!

God kamp gutta! Me rundspelte Finnøy!

JA! :-)

Anonym sa...

Nå vet jeg ikke hvem JA er så akkurat det driter jeg jeg i, gjør det som jeg føler er den beste løsningen.....
Ronny!