Kalender

søndag, september 24, 2006

Sviland-Helleland 4-1

Sviland stilte med følgende lag:
4-4-2 Øystein-Stian,Tore B,LEGENDEN,Tore E-Schoopp,Jonni,Jørn,Hening-Mark,Jarle

Sviland tok i mot et av topplagene nemlig Helleland denne lørdagen.Og det viste på innsatsen på Sviland spillerene som var agresive og vant dueler som aldri før.
Første omgang startet bra for Sviland og spilte seg til en del sjanser var også trygge bak og vant mange dueler på midten.
Og Sviland spilte også endel fint spill langs bakken til glede for alle oss som ikkje e så gode på hode og som er glad i fin fotball.
Forsvaret var velvilligt med i angrep og det var dette som førte til svilands første mål då Tore B. løp ballen inn i mål etter en del duelspill inne i 16 meteren til Helleland.
Rett før andre omgang var slutt kom det som var en perle av et mål. Sviland startet et angrep på høyresiden og Tore E. gjekk i angrep frå sin venstreback posisjon tror det var Stian som slo innlegget og på bakre stolpe kom lille Tore og steg høyt opp i luften og headet ballen flott i motsatt kryss.Kanonmål!!!
Dommeren blåste av for halvtid like etter og Sviland gjekk til pause med en flott 2-0 ledelse.
"Geir den Hissige" var godt fornøyd og kjeftet ikkje på någen av oss.
Andre omgang startet også bra for Sviland og omgangen var ikkje gammale då Jørn sente en flott ball igjenom til en som er litt raskere til beins snittet i Norge nemlig Jarle, som løp frå det som var av forsvarere og gjekk forbi keepar pluss en forsvarer igjen bare for å vera overlegen og trillet ballen enkelt i mål.
Etter dette så overtok vel Helleland mye av spillet og de kom seg til noen sjanser. Reduseringen kom etter litt arogant spill av Svilands ellers så gode Midtbanespiller Jørn.
De snappet ballen frå han og satte den sikkert i mål.
Etter dette så presset Helland ganske kraftig, men Sviland var solide i forsvar og agresive på midten så stormen stilnet etter hvert.
Sviland var i denne perioden også farlige på kontringer og fikk også et straffe etter at Frode blei felt.Men Mark han ville ha litt mer spenning så han valgte å bomme.
Men Mark fikk sin revansje då nr.10 spilte han aleine gjennom og han satte ballen flott i mål.
Så kampen ebbet ut med et flott 4-1 resultat til Sviland.
Mange som var gode denne kampen men vil trekke frem Tore E. ikkje bare for målet men for god defansiv jobbing og meget gode inisjativ fremover.BB etter min meining..
Bra Sviland!!! Og til Kenneth: du var gode denne kampen og!!

Gi Kommentar og poeng..

Skrevet av Ole M Skjæveland 24\09.06

16 kommentarer:

Anonym sa...

3.poeng: Tore bucci,for utrettelig jobbing&innstilling og nydeligt mål
2.poeng: Tore barsnes,trygg&sikker og ha bak i forsvaret.Positive løp offensivt-som han kan ta når LEGENDEN dirigerer forsvaret TRYGT bak.
Jonni,river&sliter i 90 min og gjør få unødvendige feil.svilands TERRIER.
1.poeng: Stian,mark og LEGENDEN gjør en ny god kamp.Øistein va tryggheten selv bak,men får kun 1.poeng pga:sparker ikkje ballen ud fra egen 5 meter,og setter ikke ballen kjapt igang-når sviland kan kontre.

-2.poeng: Jørn e den mest TEKNISKE&mest komplette spilleren sviland har hatt noensinne.Men gjør hele 14 pasningsfeil i UPRESSEDE situasjoner.Ja,eg telte nøyaktigt.De skaffet Helleland mange farlige overganger.

Anonym sa...

Gratulerer gutter. Ser dere virkelig har funnet formen etter at jeg dro....ja jeg tar hintet ;)

Håper dere greier å beholde alle mann til neste sesong, for med alle plass og fit for fight er Sviland et lag å regne med.

Anonym sa...

3p tore bucci
2p tore barsnes
1p Waterboy fordi at han gidde å tella feilpaningane te jørn og for han igjen for 4 gang i år ikkje klarte å få LAKS!!
Eg fatte ikkjeat du ikkje gjer opp waterboy!!og sviland va utrolig gode i går og det hadde nok noe me at alle de som starta kampen va edru på fredag!

Anonym sa...

Dette var en fantastisk kamp. Med spill som varmet.

I stede for å gi poeng til spillerene gir eg\ heile laget en 8er. (10)

Hvorfor reise land og strand når du kan reise til Sviland for å se fotball.

Anonym sa...

Jeg får gi noen poeng jeg også.
3p: Han med barten oser trygghet og rutine i forsvar. Tacklingssterk som få. Gir mye juling til motstanderene...

2p: Jonni. Deilig å spille sammen med noen som løper så mye.

1. Jarle. Får dårlige pasninger til å se gode ut. Rask!

Anonym sa...

Håper at heile laget&Coach-teamet fortsetter til neste år.Då vil sviland få ytterligere ett løft,og klatre enda høyere på tabellen.LEGENDEN har fått ett løft siste halvdel av sesongen-og må fortsette.
Burre: Eg får kvoten på sele på fredag...Men eg fiske ikkje itte småsvidder som oksen gjer......!!

Anonym sa...

eg håper å tror at sviland vil bestå av de samme spillerne og samme trener team neste sesong, da regner jeg me at det blir direkte opprykk, så egentlig kunne de bare satt sviland i 4. div neste år faktisk,for 5. vil bli for Lett!!!


Watwerboy: Nei du kommer ikkje te å få laks på fredag! at du ikkje begynner me en annen hobby for en så dårlig laksefisker som deg har jeg ikke sett makan til!Det e så gale at eg betvile at du hadde fått en laks ut av frysedisken på ICA!!!

Anonym sa...

Takke å bukke for poeng, e isje fornøyd me egen innsats sjøl, burde hatt minst 2 mål å beklage dette!! Må legga meg i hardtrening t di 2 siste kampane!

Mine poeng:

3p Tore Barsnes, spørte før kampen om me sko bytta nr pga an scorte isje me nr9! eg sa NEI, klart du score me nr 9:-D å d jor an!

2p Tore Espedal. Fantastisk at han klarte å heada en ball i mål! Spes me bakhåve!! Utrettelig jobbing å meget bra kamp! Har spelt seg opp masse i forhold t våren!

1p Jørn, Jarle, Frode og Mark. Jørn pga redde meg utallige gange når eg jør enkle teite feil! Jarle pga målet, elle pga at han alltid score å jobbe så en helt! Frode pga meget lett å spela me! Mark pga han jer aldri opp å jobbe så en helt!

Ellers så vil eg senda en hilsen t capteinen t helleland, nr8! Neste gång me treffes på fotballbanen så ska eg faen meg knusa deg! Du ska gå derfra me minst et knokket bein i kroppen enten før under elle itte kampen!

Anonym sa...

Nå syns eg du va litt tøffe i kjeften der jonni,han gjor bare så godt han konne i ein fotball kamp og gjorde deg nok ikkje vondt me vilje! Eg syns helleland spilte reint å fint heile kampen så eg syns ikkje me ska syda!
Eg syns me ska takka helleland for at de gadd å stilla opp i ein kamp de viste de hadde tapt før de kjørte fra helleland!

Anonym sa...

Eg erindre en spiller på sviland som skrev på msn-overskriften: Hate hjelmeland
Og du går fortsatt og halte&syte og klage:)Mennesker skaper sin egen skjebne Christian lassen.Helleland va fortvila itte og ha blitt utspilt,derfor og bare derfor opptrådte de ufint i duell-spillet.
LEGENDEN e jo svilands Erik Hoftun...han har maaange ufine metoder,men e en mester te og skjule de.D e en del av fotballen

Anonym sa...

det e forskjell på å gå inn i ein takling for å skada folk,sånn så han på hjelmeland gjorde(Trodde nesten han gjekk inn for å dreba) og det å gå litt hardt i duellane! eg seie bare det eg meine og mitt synspunkt på kampen var at helleland spilte ganske fair fotball:(Du kan ikkkje bare komma her å utale deg om alt og tror du har peiling for det har du ikkje waterboy;du får holda deg te pressemeldingane på hattrick så me sleppe å se på disse her idiotiske utalesene dine her på bloggen!

Anonym sa...

Takker for poeng. Skulle bare mangle når jeg scorer på hodet ;)

Poeng til Tore B og Kenneth: To spillere jeg alltid kan stole på ved siden av meg.
Bonus til Oli: En spiller jeg kan spille ballen til og vite at han ikke mister den. Jobber også ned og hjelper backen hvis nødvendig.

Terje Lutsi sa...

ska slenga meg på å gje någen poeng på kampen her eg og...

3p Dei to med navn Tore. To forsvarsspillere som sørget for dei to fysste målå t Sviland. Det lige eg.

2p Han med barten og Oli. Han med barten vise solid rutine bag der. Synd hvis han ska setta skonå på hyllå t neste sesong! Oli begynne og å vise tegn t rutine... Begynne kansje å bli gammale då? Men det e litt som å se han i 12-14 års alderen når han lekte med ball og motstander. Bare nå mangle målå...

1p Stian og Shoopp. Shoopp for å ver voksen nok t å gå ud straks han ikke fungere heilt. Han snudde jo kampen ved å gå ud... :)

Velge å ikke kommentere laksefiske t Waterboy siden eg har 3 kamper igjen å spela med 2èr laget...

waterboy... Aldri sitt han hente vann...
Laksefisker... ...

Anonym sa...

Kansje litt strengt kommentert, men eg står for d! Han va ude itte å skada meg, d såg du når eg fekk den i tryne, då jekk han 0,5m t siå å satt skulderen t... ME VILJE...
Nå må eg jo sei at mitt spel mot di på helleland va isje blant d mest fair play å reinaste sist kamp, di va ganske irriterte på meg itte sist kamp så d kan ver at di huska meg... Eg burde iallefall hatt 1 gult sist kamp, kansje rødt! Itte et par sklitaklinger i knehøyde me knottane først! hehe

Ferdig me den saken! Ny kamp på Onsdag! Årets viktigaste! Då ska eg sjerpa meg, iallefall foran mål!

Anonym sa...

Me spelte enn kanon kamp heila laget. Enn av de beste te nå i år. Men Helleland va i likhet med mange andre lag som f.eks Bakke jævla grapsete. Hadde ett par spelare som han der krølltoppen,rødtoppen å capteinen som hadde masse itte slenga å stygge taklinger. Bra av oss å heva seg øve de!!Håbe fin spelet fortsette så blir det kansje 3 plass å cupmester?? Det hadde vært någe.. Satse på stor innrykk på stadion på Onsdag når me knuse Orre!!

Anonym sa...

LEGENDEN&toro kan ikkje legga opp,d får de ikkje lov te!!De må fortsetta på A-laget te de ikkje klare og gå lenger!!