Kalender

onsdag, desember 08, 2010

Mitt beste Svilandsminne

Tredje mann ut i den populære serien "Mitt beste Svilandsminne" er Morten "Minstemann" Myklebust.

"Mitt beste svilandsminne" 

av og meg også skrevet å direktørt av Morten Minstemann Myklebust.


Jeg satt som nyfylt 16åring på tribunen på en av sviland sine hjemmekamper på høsten 2005. Etter å ha sluttet på hana g15 å sluttet på sviland volleyball satte jeg meg et mål den kvelden.
Nesteår skulle jeg spille for sviland sitt alag! arild stian(tvillingfaren) tommy å et par andre kompiser var litt med a og b laget, og jeg ble spurt om å bli med til ei eller aen øy. Dette var begynnelsen på noe stort tenkte jeg. Jeg kom inn i 2omgang for sviland 2, vi tapte men det virket ikke som så mangen brydde seg om det utenom toro. Vi skulle inn i garderoben for å dysje å nå fergen til fastlandet da jeg kjente en hånd bak meg ta meg i skulderen.Dette var selveste toro. Sinnataggen jeg bare har hørt rykter om fra sviland. "Go kamp" han sa piskedausen, "go kamp" til meg! dette va bra tenkte eg.

Vinteren kom å vi skulle ha en samling på grusbanen på sviland for at daværende trener geir gramstad å frode bjelland skulle "sile ut" hvem som skulle/ville være med i alagstroppen. nervøs som jeg var fikk jeg bli med i troppen. Deretter ventet ett opphold i danmark med en slags form for treningsleir. Der kom geir inn på gutterommet der alle ungguttene satt å spilte kort å spurte om noen av oss ville prøve å spille en kamp med alaget mot et lag fra østlandet. Jeg sa ja og fikk være med. selv om vi hadde hatt 1.5 timers lang treningsøkt tiligere den dagen var jeg gira som ett lyn! kom innpå en gang i 2 omg å fikk spille spiss! Det var vell det 4 løpet mitt mot mål da jeg fikk krampe i begge leggene..."fantastisk" tenkte jeg. husker enda eddy sine myke små søte hender som masserte leggene mine. etter fotball så vendte vi snuten hjemover. 


Vinterserien var neste hinder utpå nyåret, å Det er vell her det beste minnet mitt kommer.
jeg fikk ca 10 min for Sviland herrer alag mot figgjo. Om jeg var ving eller spiss husker jeg ikke helt, men vi skulle hvertfall score mål. Stillingen var 1-1 når jeg kom innpå. jeg klarer ikke helt å huske hvem som sendte en ball fra venstresiden(beklager oli viss det var deg å jeg ikke husket det) som kom trillende hardt på bakken inn bak forsvarsrekkene. jeg satset alt å sprang i fullefullefullefart framover mot mål. PLUTSELIG merket jeg at jeg hadde ballen i føttene å hadde ikke noen mann på meg.. Jeg var alene mot keeper. jeg så keeperen kom ut av målet, jeg var på 20 meter. mottaket mitt var litt i det rustne laget så ballen fikk en halvlei sprett på seg. jeg prøvde å lobbe ballen over keeper. Der fyker den av gårde, over keeper å ganske nerme høyre stolpe, MEN ballen gikk i mål! jeg hadde utlignet å sikret seier for sviland på overtid. for enn følelse det var å se at alle lagkameratene kom løpende mot meg for å feire med meg. hehe, schooppen kom løpende mot meg med åpne armer, å jeg har jo sett film før jeg, så jeg hoppet opp i fanget å klemte han som de ofte gjør på film.. 
 
Den vinteret å det målet er MITT beste svilandsminne noensinne. Ja, det slår frisparkmålet mitt mot buøy2 4 august 2010 kl 15.42
 
takk for du leste. Boken om "mitt liv" kommer 4 oktober 2016.. 
 
Minstemann

2 kommentarer:

J! sa...

Dette husker jeg ikke, så dette har nok ikke skjedd... :)

Anonym sa...

Det var vell da nogen lå på stranden på hawaii å "studerte" ;)


minstemann