Kalender

lørdag, mai 16, 2009

Buøy 2 - Sviland 2-1

Sviland IL vil med dette søke om at fotballkamper kun har en varighet på 80 min. 

Det var mye som lå godt til rette for at dette skulle bli en skikkelig god fotballkamp. Solen skinte, banen var fin, A-laget til Buøy hadde spilt kamp dagen før og Sviland startet med en av sesongens sterkeste 11'er. I tillegg hadde vi en uhyre sterk innbytterbenk. Det ble faktisk snakket blant de gamle på sidelinjen at dette muligens var en av tidenes sterkeste benker (og nei, da snakker jeg ikke om benken de gamle satt på).

Kampen ble blåst i gang og det ble tidlig klart at dette ikke ville bli noen lett kamp. Buøy er et spillende lag. De slår sjelden lange baller, og når de gjorde det hadde ikke forsvaret vår noe problem med å rydde opp. Selv om Buøy gjerne hadde det meste av banespillet den første halvtimen jobbet Sviland seg sakte men sikkert inn i kampen. Anført av en overraskende opplagt Ole Martin, som endelig tok ansvar som førsteforvarer, og en hardtkjempende Svein Kaptein på midten kom vi etterhvert til noen halvsjanser. 

Målet kom etter et frispark som ble slått fra litt over midten av Jan Tore. 16-meterfeltet til Buøy var preget av lureløp og knallhard kjemping. Ballen datt ned foran Ole Martin som (jeg ser det hele i sakte kino) bruker et touch på tilrettelegging for han nådeløst, og med strak vrist, formelig dunker ballen knallhardt opp i krysset fra 6,37 m. Det er nok ikke siste gang vi skal få høre om dette målet. Kandidat til årets mål.

I andre omgang fortsatt Sviland det gode spillet og hadde flere sjanser som fort kunne blitt farlige, men vi var enten for lite resolutte eller for "varme i hodet" til at vi fikk ballen i mål. Buøy virket på dette tidpunktet punkterte, vi hadde full kontroll og det var ikke en eneste som tenkte at dette kunne vi tape...Så gikk vi inn i de siste 10 minuttene av kampen.

I et ukonsentrert øyeblikk headet Jan Tore ballen tilbake til Ronny, tanken var god, men før ballen rakk frem kom Buøyspissen mellom dem og rundet keeper og satte ballen inn. Sviland tok avspark og mistet raskt ballen til Buøy, som plutselig hadde fått litt ny energi, de gikk rett i angrep. Om det skulle vært frispark eller ikke har sikkert Ronny en formening om, men i en duell mellom Magnus (?) og en Buøyspiller ble Magnus liggende mens Buøyspilleren klarte å vende opp å trille ballen i mål bak Ronny.   

Kampen hadde snudd på et blunk. Sviland kastet alt i angrep, men klarte ikke å redusere. Kampen ebbet ut og de blå fra Øynå jublet da dommeren blåste av kampen 4 minutter på overtid. 

Selv om det ble tap i denne kampen får vi ta med oss det positive. Ronny var god i målet, forsvarsfireren var utrolig stødig, midtbanen jobber og sliter i samtlige 94 minutter og Ole Martin har fått en ny vår. Dette kan bli moro i de kommende hjemmekampene. 



Buøy 2 - Sviland 2-1 (0-1)
"Hompen" , 19 ikke-betalende tilskuere
Mål: 0-1 Ole Martin Skjæveland  (31), 1-1 Buøy 2  (81), 1-2 Buøy 2 (83)
Sviland IL 4-4-2: Ronny Ludvigsen - Jan Tore Kristiansen, Magnus Vadla (Morten Myklebust fra 84 min), Tore Barsens, Sem Stangeland - Arild Fjelde, Svein Sandhaug, Morten Myklebust (Jørn vølstad fra 55), Oddbjørn Oseland (Kjartan Hølland fra 78) - Ole Martin Skjæveland (Tim Rene Danielsen fra 71), Lars Ove Tjessem (Sveinug Oseland fra 45)
Ubenyttet innbytter: Kenneth Tjessem


Neste kamp: Sviland - Oltedal, onsdag 20.mai kl 1900

7 kommentarer:

Jani:( sa...

Jeg må bare få sagt det med en gang, at jeg beklager ovenfor alle mine lagkamerater denne pinglige episoden, et utroligt dumt valg av meg. Skulle selvsagt mågt den ballen til himmels. Jeg prøvde nok bare å være rutinert noe jeg tror jeg må legge dødt til jeg har passert minst 30. tar dette sure tapet på min kappe. Skal prøve å gjøre det godt igjen med å putte noen avgjørende mål i andre enden av banen de kommende kampene senere i år. Beklager!

Magnus sa...

Eg va heilt sikker på at eg sko klarera den på stregen Jani, men så blei ballen sklitakla i mål i siste øyeblikk : (
Bra referat, men må bare poengtera at eg allerede va gått av banen når Buøy satte mål nr 2, så det va nok ikkje meg så va i den duellen.

oli sa...

Jani!!!!
Du e den beste lagspilleren som me har på Sviland.
Ingen ofre seg mer for laget en det du gjør.
Eg kan nevne nesten samtlige spillere på sviland inkludert meg selv som hadde farlige tversoverpassninger som kunne resultert i mål for motstanderen.
Me andre var heldige då det ikkje blei mål for buøy.
Denne gang var ikkje du så heldig, men ingen klandre deg for tapet,dessuten skulle me scoret mer mål.
Me vinne i sammen, å me tape i sammen.
så enkelt er det.

Anonym sa...

Etter å ha sett samtlige 94 min på benken så var dette en jevnspelt kamp som sviland like gjerne konne vonne,men sånn e foballen,me bør slå di laga som ligge bag oss på tabellen,sånn e de bare.Poeng i dag
5 poeng Morten sko aldri gått ud
4 poeng Ronny taleforbud i kampen?
3 poeng Tore rydder stort sett opp
2 poeng Oli løye ka ca 30 kilo kan gjer me enn mann
1 poeng Jani får poenge for eg syns litt synd på hann,han har någen år igjen før han kann gjer någe sånt.
Ellers så sitte eg å ser på man.u,å håbe di slår de møkkalage,å kan nok en gang heva pokalen øve håve.
Håbe tanken va å spara legenden til nabo oppgjøre på onsdag?
L

Anonym sa...

NÅDELØST SKUDD AV OLI ??
LEGENDEN på benken ??
Ronny taleforbud ??

Hva er det som skjer ??

Må nok komme meg på Sviland-kamp for og se med egne øyner disse mysteriene :-)

Waterboy aka Ivar Hoff

Anonym sa...

gidde isje nevna noge spess om kampen,men eg syns d e JEKLA jilt me bjunne å få unge spelara på laget.. va vell bare 3 stk som va øve 23-24 år på fredag..å me spelte jo godt.. dette love bra for framtimtiden :)


ps L : va d 300 kr me sa ? :)


Morten Minstemann

Anonym sa...

Hvorfor ble legenden benket?