Kalender

onsdag, februar 14, 2007

KÅSEN - SVILAND 12/2-07

Treningskamp på Kåsen kunstgress (les dørmatte).

Sviland stillde me følgende lag Øystein, Toro, Legenden, Jani, Bucci (nok en
gang henvist til venstreback)- Schoopp, Christian, Jonni, Jørn - Jalla og
Mark
Innbyttere: jarle, Bjelli.

Årets første bortekamp mot Kåsen trodde eg sko bli en enkel treningsøkt for oss. Blei ikkje heilt sånn kan du sei. Kåsen hadde et sammensatt lag med alt fra 15-45 åringa, rutine og innsats. Nesten som vårs midtforsvar. Bjynnelsen av fysste omgang va me best syns eg, fantastiske kombinasjona på høyresiå resulterte i stoore sjangsa og en hau me corner, som desverre ikkje blei toge godt nok vare på. Men så måtte den dominerandes høyrekanten Schoopp byttas ut me mageonde. Ikkje godt må eg sei. Å mens eg va på dass så klarte selvfølgeligt å Kåsen å skåra, på straffe. Di rapportane eg fekk av di iherdige supporterane Ingve og Henning, så va d et straffe av d billiga
slaget.

Eg sidde her å prøve å komma på koss 1-1 målet va, men eg klare ikkje komma på d. Eg tror d va Mark som skårte d. Egentligt så komme eg ikkje på så mye så skjedde før Bjelli satte seg sjøl innpå. Før d så va d stort sett feilpasninga å dårlige bevegelse, rett å slett urytmisk. Men eg e ikkje i tvil om at me har någe godt på gang. Ligge nå onna 2-1.

Tebage t Bjelli sitt innhopp, fantastisk overblikk og utsøkte pasninga. Koffor spele ikkje den maen merr? Itte ca 2 min på banen så regisere han et angrep så bler spelt ner på venstrekanten, ballen bler lagt inn på bagre stolpe, der dokke han opp, Bjelli me silkefoden sette ballen utagbart i lengste hjørne. Kontrolert.

I sluttminuttet nere på vårs høyresia, så oppstår d en slags løpsduell mydlå Legenden og en liden spirrevipp fra Kåsen. Legenden viste rutine og kom framfor han andre. Kåsenmaen måtte riva å slida i Legenden, noge som irriterte Kenneth "litt" i øvekant. Men d va som vanligt Legenden som kom seirane ud av duellen me gult kort. Fordi han andre fekk rødt. D som eg ikkje heilt forsto va koffor Kåsen fekk frisparket, som di skårte på.Me tapte 3-2, men eg ser lyst på resten av sesongen. Et absålutt framskritt fra fysste kampen.

3 poeng: Legenden
2 poeng: Bucci
1 poeng: Han nye på midten

PS; Viss nogen av dokke tror at alt skrøyde av Frode e en slags for smisk, sånn at eg kan ver me neste kamp og.......Dokke har heilt rett.....

Thomas Schoopp (garantert ikkje sånn alle såg kampen)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg ble overrasket over at så mange var fornøyde med prestasjonene våre i denne kampen. Synes det fortsatt er masse å ta tak i. Å bomme på femmeterspasninger med fem meter utgår noe så jævlig. Jobbe sammen i press er vi også veldig dårlige på. Dette går igjen på trening hver gang.

Vi kan trøste oss med at dommeren var dårligst på banen.

Utenom de som er nevnt vil jeg trekke frem Øystein som hadde et par gode utrykninger og redninger. Tror ikke han hadde skyld i noen av målene heller.

Anonym sa...

Tore=bucci

Schoopp sa...

femmeterpasninger med fem meter????

J! sa...

Jeg syns også Øisti leverte en bra kamp. Spesielt den ene redningen på det frisparket som hadde fin retning mot krysset. Der var Øisti med en hånd vet du.

Anonym sa...

Altså, vi prøver å sende en pasning til en spiller som står fem meter unna, men så bommer vi med fem meter. Satte det litt på spissen.

Får jeg prøve meg som spiss på trening i dag tro?

Anonym sa...

3.poeng- LEGENDEN
2.poeng- Burre
1.poeng- Toro

-5 poeng te jorn for alle feilpasningene.........

Hilsen Waterboy