Kalender

tirsdag, juni 01, 2010

Før kampen: Våganes

Onsdag 2.juni kl 1900 spiller Sviland mot Våganes på Sviland Stadion
Det er alltid vanskelig å spå utfallet av fotballkamper. Denne kampen er nok ikke vanskeligere enn andre, den er bare like vanskelig. Det er med andre ord en helt ordinær kamp mellom to litt i underkant ordinært gode fotball-lag. Kampen handler like mye om hvilket lag som er er minst dårlig enn om hvem som er best.

Jeg skal ikke hive meg ut på noen svær analyse av motstanderlaget; mest fordi jeg ikke kjenner godt til dem, men jeg skal likevel komme med noen dårlig forankrede påstander om Våganes sine styrker og svakheter. De slo nettopp Suldal 4-3 på hjemmebane hvor tre av Våganes sine mål kom i andreomgang. Dette kan tyde på et lag med god konidsjon.Vårt våpen mot dette er kondismaskinene Svein og Trond. 
I henhold til Suldal IL.no har Våganes noen durabeligt gode midtstoppere som fanger opp det meste. Vårt våpen mot dette: Oli "David Becham"Skjævelands lissepasninger til Kjartan "Usain Bolt" Hølland. 
I tillegg til dette regner jeg med at Kenneth "coachingiverdensklassealakjetilrekdal" Tjessem fikser den taktiske biten av kampen.

Heldigvis for oss foregår kampen på Sviland Stadion hvor vi i år enda ikke har tapt en eneste fotballkamp. La oss håpe det  er slik etter denne kampen også.

Ingen kommentarer: