Kalender

mandag, august 31, 2009

Sviland - Suldal 2-3

Sviland: Sindre - Jani, Tore, Magnus, Morten, Jørn, Trond, Arild - Sveinung, Oddbjørn, Oli
Innbyttere: Kenneth, Timmi, Kjelli

Med kniven på strupen, og en sikker plassering på bunn av tabellen, tok Sviland imot det som for meg er et av overraskelseslagene i årets sesong, Suldal. Uvisst av hvilken grunn jeg ikke hadde noen tro på laget i forkant av sesongen, men det er sikkert ikke mer komplisert enn at de kommer fra Suldal og at derfra har det aldri kommet noen gode fotballspillere (men det samme sier kanskje de om Sviland også). Uansett, jeg ber om unskyldning for mine fordommer. De stilte med flere gode spillere til fredagens kamp.

Dette var en kamp som Sviland burde vinne, og jeg skal inrømme at jeg hadde en god følelse før kampen. Laget virket lett og ledig, stemningen var god, det har vært bra trøkk på trening i det siste. Alt i alt virket vi veldig klare. Så fort dommeren blåste igang kampen viste vi at vi rett og slett ikke var klare likevel. Jeg tror ikke vi vant en duell i første omgang. Vi stod stort sett og så på. Pasningene gikk i hytt og pine. Dette utnyttet Suldal ledet 0-2 etter bare 20 min.
Nå skal jeg ikke sortsmale fullstendig her, vi hadde våre sjanser. Stort sett på kontringer, men likvel. Når vi først setter igang går det fort i lengderetning, og med litt mer flaks (eller dyktighet) så setter vi sjansene. Jeg vil berømme de angrepsvillige backene for stadige initiativ.

Litt ut i andre omgang gjorde vi ett bytte. Ole Martin gikk ut og Kenneth kom inn. Arild gikk ut på kant og Sveinung inn som midtspiss. Tanken var at Kenneth skulle holde på ballen slik at resten av laget skulle få tid til å komme seg frem hvorpå Kenneth skulle strø de lekreste pasninger som vi andre skulle omsette til mål. DET slo vel ikke helt til. Det var ikke mange minuttene etter byttet at Suldal gikk opp til 0-3.

Morten M skrev i kommentarene nå nylig at vi egentlig hadde spilt bra i det siste, men at vi måtte slutte med disse 3-2 tapene. Ironisk er det jo da at denne kampen også endte 3-2 etter to dødballmål av henholdsvis "uvisst" og "uvisst". Det dumme var at spillet denne kampen helt klart kunne vært bedre. Eller som Frode Bjelland sa det " jeg så førsteomgangen og ble ikke imponert". Jeg kunne ikke sagt det bedre selv.




2 kommentarer:

Anonym sa...

de va vel ikkje p.g.a bytte att de blei 3-0?la oss sei de slik,me scorde faktisk 2 mål og etter bytte,så de så........
7-legenden

J! sa...

Jeg ser at, slik det står skrevet, at mye skyld kan legges på det nevnte bytte. Det var ikke tilfelle. Meningen med det jeg skrev var at selv om vi prøvde på en taktisk vri så slo det ikke helt til.